Weekendowy Partyzant

O ASG, militariach, survivalu i sprzęcie outdoorowym.

Pierwszy kamuflaż cyfrowy na świecie

Published by ross154 under , , , , on 15:33
Niedawno miałem możliwość obejrzenia rosyjskiego filmu pt: "Kryptonim Gwiazda".

Jest rok 1944. Wojska niemieckie są w odwrocie. Zaciekłe starcia toczą się na terenach obecnej Białorusi. Dowództwo Armii Czerwonej wysyła na tyły wroga oddział zwiadowczy. Siedmiu żołnierzy ma poinformować dowództwo o planach i ruchach armii Trzeciej Rzeszy. Akcja otrzymuje kryptonim "Gwiazda".


Film w sumie taki sobie, w stylu dawnych radzieckich filmów tzn. z patosem. Mnie w sumie interesowała praca oddziału zwiadowczego na wrogim terenie, nie za wiele pod tym względem skorzystałem.
Jednak z zainteresowaniem obserwowałem maskałaty rosyjskiego oddziału zwiadowczego.

Jasno-szare liście na ciemno-szarym tle.

Nie przypuszczałem też że mocowanie kaptura tak aby nie przeszkadzał przy rozglądaniu się pochodzi z okresu II wojny światowej.

Zaciekawiony zacząłem szukać więcej na temat tego kamuflażu, na rus.mil.pl
znalazłem że to wzór "koperkowy" vel "pietruszkowy" :

Poniższe zdjęcie było w bardzo interesującym folderze:
http://photofile.ru/users/nabludatel70/3370983/83299694/
Warte obejrzenia.
To bardzo interesująca historia kamuflażu, do tej pory sądziłem że tylko Niemcy wiedli prym w tworzeniu interesujących wzorów maskujących.

A tu się okazuje że Rosjanie już w 1944 roku stworzyli pierwszy kamuflaż cyfrowy - PALMA.



.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook

Podglądacze ;)

Liczba wyświetleń stron

Prenumerata na Email

Where am I?

Ostatnio czytam

Ostatnio czytam
Podręcznik sztuki przetrwania - Raymond Mears