Weekendowy Partyzant

O ASG, militariach, survivalu i sprzęcie outdoorowym.

Idzie zima zła

Published by ross154 under , , on 03:46
Od soboty za oknem mamy biało. Poważny szturm zima przypuściła w ten poniedziałek.

Sam przeżyłem prawdziwą odyseje starając się wrócić do domu.
Ciężko było wczoraj przetrwać bez dobrych butów, rękawiczek czy łopaty. Batony energetyczne tez by się przydały.
Rozpoczął się ten ciężki czas krótkich dni, niskich temperatur i odśnieżania auta i podjazdu.
Według prognoz przez kilka najbliższych dni ma złapać mróz, na pocieszenie ma mniej padać.

W sobotę natomiast wybrałem się na pierwszy trening w śnieżnej aurze. Z braku zimowego maskałatu BW wywróciłem na jasną stronę mój fiński komplet mundurowy.
Efekt nawet zadowalający, niestety nie mam zdjęć.

Było ok. -2 st. Celsjusza, na sobie miałem, dwie podkoszulki bawełniane, cieniutki polar, (odpowiednik Polartec 100), spodnie BW, ocieplacz BW oraz komplet fiński.
Jako oporządzenie miałem chesta i mały plecak.

W takich warunkach najważniejsze są buty, generalnie drałujemy po nie ubitym śniegu.
Buty muszą to wytrzymać. Moim błędem było lenistwo a w zasadzie brak czasu, nie wypastowałem butów i po ok. 3 godzinach biegania zacząłem czuć wilgoć w stopach.

Ślady, w jednym ze scenariuszy należało wykryć przeciwnika. Padła sugestia aby iść po jego śladach. W teorii nie powinno być problemu, w praktyce po kilku metrach straciliśmy trop.

Maskowanie, należy pamiętać że kolor czarny nie występuje naturalnie w lesie, jeden z przeciwników miał włąśnie taką czapkę. Bez problemu odnajdywałem go w lesie.

Ubiór,inaczej ubierzemy się kiedy jesteśmy aktywni podczas treningu, inaczej kiedy odpoczywamy w miejscu. Jeżeli to tylko trening to możemy wytrzymać w "aktywnym stroju".
Przy milsimach z opcją nocną, trzeba znaleźć miejsce w plecaku na cieplejszą kurtkę.

Camel-backi w zimę zaczynają zamarzać.

Baterie, o tej porze lubią szybciej się rozładować.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook

Podglądacze ;)

Liczba wyświetleń stron

Prenumerata na Email

Where am I?

Ostatnio czytam

Ostatnio czytam
Podręcznik sztuki przetrwania - Raymond Mears