Weekendowy Partyzant

O ASG, militariach, survivalu i sprzęcie outdoorowym.

Preppers - będąc w stale w pogotowiu

Published by ross154 under , , on 03:21


W ostatni weekend miałem okazję obejrzeć  jeden z odcinków z serii "CZEKAJĄC NA APOKALIPSĘ? emitowanej na National Geografic Chanel.

Seria opowiada o ludziach przygotowujących się na najgorsze co może przynieżć nam przyszłość.

Trenują sami, w najbliższej rodzinie czy w większej grupie aby nie wyjść z wprawy. Zbierają zapasy oraz wyposażenie które może im uratować życie w przyszłości.  Najczęściej nie sa to ludzie zamożni. Nie traktują tego jako zabawę poważnie zabierają się za to co robią. Chcą aby ich umiejętności i wyposażenie zapewniło bezpieczeństwo  przed najgorszym co nas w przyszłości może spotkać
Określa się ich jako ruch społeczny "prepping" czyli tych którzy chcą być gotowi na nagły kataklizm. Ot taka prywatna wersja członków obrony kraju.

Wg mojej subiektywnej klasyfikacji są w ostatnim rzędzie po:  ASgeju, Milsimowcu i Survivalowcu
Mam wrażenie że są oni przedstawiani jako niegroźni dziwacy jednakże można im pozazdrościć wytrwałości w uzupełnianiu wyposażenia i doskonalenia swoich umiejętności.

Najważniejsze że to co robią daje im poczucie zadowolenia i komfortu psychicznego zmniejszając niepewność co przyniesie przyszłość.

Lubię się interesować taktyką, możliwością działania i przetrwania w cięższych warunkach, choć
Nie jest to moje jedyne zainteresowanie i pewnie dla tego raczej nie zdecyduje się być jednym z tych ludzi. Jednak dobrze byłoby mieć takiego sąsiada w pobliżu kiedy nadejdą ciężkie czasy a często mam wrażenie że ludzkość nie podąża w dobrym kierunku. Pozostaje mi mieć przynajmniej w tej chwili że to tylko moje czarnowidztwo ;)

Zdjęcia udostępniono ze strony http://ngc.gazeta.pl/pl/czekajac-na-apokalipse

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook

Podglądacze ;)

Liczba wyświetleń stron

Prenumerata na Email

Where am I?

Ostatnio czytam

Ostatnio czytam
Podręcznik sztuki przetrwania - Raymond Mears