Weekendowy Partyzant

O ASG, militariach, survivalu i sprzęcie outdoorowym.

Projekt Lokalizator cz.2

Published by ross154 under , , on 01:40

Do tej pory po nieznanym terenie posługiwałem się głównie kompasem i mapą co jakiś czas potwierdzając za pomocą GSM czy dobrze pokazuje palcem na mapię gdzie jestem. Po sprawdzeniu pozycji wyłączałem BT w telefonie, oszczędzając energię. Przy lokalizacji wszystko musi cały czas działać.

Testy przeprowadziłem na Nokii E66 (wersja softu: 102,07,81) i zew Bluetooth GPS

Przetestowałem BattleTac i Google Współrzędne.

BatteTac 1.2.4 beta
Wymagania: zainstalowana aplikacja, rejestracja na stronie internetowej.
Główne pozytywy:
+ tryb nocny wyświetlania mapy, mapa jest wyświetlana w czerwonych barwach co znacznie zmniejsza świecenie mapy szczególnie widoczne w nocy.
+ możliwość dołączenia własnej mapy, jeszcze tego nie przetestowałem
+ symbole, możliwość umieszczania na jednostkach bądź zespołach symboli APP-6A (http://en.wikipedia.org/wiki/APP-6A)
+ podstawowe rozkazy dla jednostek, wyślij jednostki tutaj, wyślij wiadomość, zaznacz dane miejsce.
+ sprawdzenie położenia kolegów na mapie, sprawdzone tylko na wirtualnym "koledze"

Google Współrzędne
Wymagania: zainstalowanie Mapy Google, konto google, aktywacja usługi lokalizacji. Aby zobaczyć obecną lokalizacje kolegów, kolega musi mieć włączony w tle program Mapy Google. To jeszcze muszę potwierdzić jak uda mi się dołączyć kogoś do testów.
Główne pozytywy:
+dostępna mapa satelitarna online
+możliwość zaznaczenia danego miejsca na mapie, który można wysłać smsem
+sprawdzenie położenia kolegów na mapie, nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia
+możliwość wyświetlenia współrzędnych, można to zrobić sposobem ;) zapisujesz punkt do ulubionych, potem wchodzisz w edycje i tam podane są współrzędne

Poniżej wnioski:

DŁUGOŚĆ DZIAŁANIA
bateria w GPS wytrzymuje sporo czasu, poza tym w moim modelu jest zainstalowany bardzo popularny typ baterii BL-5C używanej w wielu modelach telefonów Nokia. Tak więc dla użytkowników starszych Nokii łatwo o zamiennik.
Bateria w Nokii E66 to już gorsza sprawa, po 4 godzinach włączonego BT i łączenia się z internetem ma 50% zużycia. Test przeprowadziłem głównie w temperaturze pokojowej. Należało by mieć jeszcze jedną baterię w zapasie.

KOSZTY
Koszty będą zależne od taryfy operatora, testy przeprowadziłem głównie jadąc pociągiem z Warszawy do Łodzi tak więc trochę nabiłem tych kilometrów :D
wysłane dane: 1,26MB Odebrane dane: 4,48MB

DOKŁADNOŚĆ
Dokładność jest zadowalająca, często będąc na jakiejś drodze przy maksymalnym powiększeniu GPS pokazywał że jestem obok drogi, jakiś metr do 3 metrów błędu w pomiarze.

SZYBKOŚĆ POMIARU
Z tym bywa różnie, jak wszystko działa dobrze to szybkość jest zadowalająca, ok 3 sek. opróżnienia.
Miałem jednak sytuacje kiedy po wyjściu z tunelu GSM przez dobre kilka minut pokazywał że jestem cały czas przed tunelem. To może zdyskwalifikować użycie lokalizatora do poważniejszego zarządzania żołnierzami.

AWARYJNOŚĆ
To zdaje się największa pięta Achillesowa, przy uruchamianiu lokalizatora musiałem na początku zawsze wyłączać i włączać telefon aby nie było kłopotów z połączeniem się z GPS. Jak już wszystko działa najlepiej nic nie wyłączać.
W lesie często były kłopoty z polem GSM i tym samym że ściąganiem map online.

DZIAŁANIA W GRUPIE
Tego jeszcze nie miałem przyjemności przetestować

WNIOSKI
Lokalizacja jako nowy sposób zarządzania żołnierzami na polu walki to za dużo powiedziane. Lokalizacja jest zbyt awaryjna, może posłużyć jaki sprawdzenie swojej i kolegów lokalizacji. Teraz czekam na testy z jeszcze jednym użytkownikiem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook

Podglądacze ;)

Liczba wyświetleń stron

Prenumerata na Email

Where am I?

Ostatnio czytam

Ostatnio czytam
Podręcznik sztuki przetrwania - Raymond Mears