Weekendowy Partyzant

O ASG, militariach, survivalu i sprzęcie outdoorowym.

Recenzja UltraFire WF-502B Cree R2

Published by ross154 under , on 06:51
Test latarki
Do tej pory wystarczały mi proste latarki diodowe a la Tesco, do oświetlania sobie drogi nocą lub wewnątrz namiotu czy innego schronienia.
Możliwości prawdziwych latarek miałem okazję sprawdzić podczas jednego z treningów Śnieżnych Panter.
Po tej prezentacji podjąłem decyzję aby jak najszybciej uzupełnić swój sprzęt o latarkę taktyczną z prawdziwego zdarzenia. czas zbierałem się do zakupu pożądaj latarki taktycznej do działań nocnych.
Początkowo szukałem latarki w internetowych sklepach airsoftowych, wstępnie wybrałem latarkę taktyczną G2 LED G&P moc żarnika ok 170 lumenów za 109zł. W sumie tyle mogę dać. Tym bardziej że ta latarka pasuje do tego, dzięki czemu latarka zyskałaby jeszcze jedną ciekawą funkcję - iluminatora do niedawno zakupionego noktowizora.
Szczęsliwie znalazłem internetowe forum miłośników światełek tutaj dzięki poradom użytkownika Fluxor zdecydowałem się:

- Nie na latarkę G2 LED G&P ze 170lumenami za 109zł lecz na chińską UltraFire WF-502B Cree R2 z ok 260lumenami za 55zł

- Filtr podczerwieni do latarek taktycznych za 89zł zastąpiłem Moduł IR podczerwieni D26 3W za 65zł. Głównym powodem było to że filtr byłby dużo słabszy od modułu IR.

Latarke możemy sprawdzić tutaj:



Do tego dokupiłem 2 zestawy akumulatorków oraz ładowarkę do akumulatorków z wtykiem do auta. W sumie wyszła mi kwota do zapłacenia 265zł.

Latarka wygląda mniej więcej tak:


Tutaj można zobaczyć parametry latarki. Dodatkowe info.

Po otrzymaniu zestawu, okazało się że czarna latarka (którą zamówiłem) nie posiada żadnych dodatkowych funkcji typu stroboskop czy świecenie połową mocy. Te funkcje ma podobno tylko wersja w srebrnym kolorze.
Miała tez rysę z boku, pewnie mały wypadek przy transporcie.
Latarka jest mocna, nawet przy świetle dziennym można oślepić oczy.

Testy świecenia wykonałem w ostatni weekend.
Nie robiłem poważnych pomiarów ale mogę stwierdzić że latarka ma zasięg ok 30 metrów. skupionego światła w którym można stwierdzić czy coś się rusza.
Świecąc w swoją stronę mogę od 10 metrów zaczynasz być oślepiony światłem z latarki.

Test modułu IR - po wkręceniu modułu IR latarka zmienia się w iluminator IR do noktowizora. Po włączeniu włącznika jest widoczne małe czerwone światło w zwierciadle latarki.
Moc modułu IR jest dużo mniejsza od światła białego tej latarki lecz większa od standardowego iluminatora mojego noktowizora.
Zasięg to ok 25m przy całkowitej ciemności.


.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Facebook

Podglądacze ;)

Liczba wyświetleń stron

Prenumerata na Email

Where am I?

Ostatnio czytam

Ostatnio czytam
Podręcznik sztuki przetrwania - Raymond Mears